Eliška Jehličková: Tým je duší a životem hotelu, a to nic jiného nenahradí

24/03/2025
Eliška Jehličková: Tým je duší a životem hotelu, a to nic jiného nenahradí

Přinášíme vám exkluzivní rozhovor s Eliškou Jehličkou, která aktuálně působí jako Hotel Manager v Innside by Melia Prague Old Town a v oborech pohostinství a kongresového průmyslu se pohybuje již více než 20 let. Jak vnímá důležitost týmu, zaskakuje ještě někdy za chybějící zaměstnance a co hotel v letošním roce čeká? To vše se dozvíte níže.

Jaká byla Vaše kariérní cesta, kterou jste si prošla, než jste získala stávající pozici hotelové manažerky INNSIDE Prague Old Town by Melia?

Vše to začalo před 25 lety v hotelu Hilton Prague. Začala jsem, jak se říká, od píky – na recepci. Prošla jsem si za několik let provozem a poté jsem se přemístila na obchodní oddělení. Sales mě provázel dalších řadu let, a to nejen v hotelnictví. Jako ohromnou zkušenost (obchodní i provozní) musím zmínit své působení ve společnosti Zátiší Group. Od roku 2016 vykonávám pozici Hotel Manager: nejdříve 6 let ve pro společnost K+K Hotels a aktuálně již dva a půl roku v Melia Hotels International (MHI).

Můžete nám přiblížit nové projekty, které máte na tento rok v plánu? Jaká je Vaše dlouhodobá vize hotelu?

Neustále se snažíme pracovat na zvelebování hotelu, abychom našim hostům byli schopni nabídnout co nejlepší zážitek z pobytu u nás. V prvním kvartálu loňského roku jsme renovovali všechny podlahy v pokojích pro hosty. Koberce jsme vyměnili za dřevěné podlahy. Vyměnili jsme také všechna čela postelí a koupili jsme nové rozkládací pohovky do pokojů typu Loft. Tento rok s pracemi pokračujeme. Na přelomu ledna a února jsme renovovali dřevěnou podlahu v restauraci, nakoupili nové ložní prádlo a froté textilie a momentálně probíhá výměna všech záclon a závěsů v pokojích pro hosty.

Co se týče dlouhodobé strategie hotelu, ráda bych zmínila vizi nejen naši, ale i celé společnosti Melia Hotels International – Travel For Good. Travel for GOOD je naše zodpovědná obchodní strategie, která prosazuje náš záměr podporovat udržitelnější cestovní ruch a stát se lepší společností pro svět. Skutečnost, že jsme srdcem hoteliéři, znamená, že pohostinství pro nás není jen byznys, je to naše vášeň. A právě tato vášeň je hnací sílou k tomu, abychom reagovali na globální výzvy, kterým naše planeta čelí. Na udržitelnost pohlížíme jako na základní prostředek, pomocí něhož máme příležitost vytvořit pozitivní odkaz pro naši planetu a pro společnost.

Jak Váš tým přispívá k celkovému vytváření obrazu hotelu?

Tým je naprosto klíčový k vytváření obrazu hotelu. Tým je jeho duší a životem. Tým jsou ti, kteří vytváří tu pravou atmosféru hotelu, ti, kteří poskytují hostům péči a také ti, kteří jsou schopni hostům zajistit očekáváné zážitky. A tohle nic jiného nenahradí.   

Jak se osobně díváte na otázku pravidelného proškolování teamu a jeho vzdělávání?

Osobní rozvoj zaměstnanců pokládám za nezbytný a velice důležitý nejen pro zaměstnavatele, ale i pro každého jednotlivého zaměstnance. Velice si vážím toho, že MHI klade na toto velký důraz. Pravidelně organizujeme tzv. Performance Management schůzky, což je individuální sezení s každým zaměstnancem, na jehož základě pak s každým individuálně pracujeme na jeho osobním rozvoji. Dále participujeme s ostatními hotely na výměnných pobytech zaměstnanců – takzvaných cross trainings. Kolegyně na pozici Front Office Supervisor si například vyzkoušela měsíc praxe na recepci 5hvězdičkového rezortu ve Vietnamu, další recepční pracoval 14 dní v partnerském hotelu v Lipsku a jeden z barmanů byl na měsíční pracovní stáži v hotelu Melia Vienna. Je úžasné vidět, jakého progresu zaměstnanci díky novým zkušenostem dosáhnou.

Jaký je Váš názor na nedostatek lidských zdrojů v oboru hospitality? Stává se Vám, že byste musela někdy některé pozice suplovat?

Je velmi obtížné najít personál do našeho oboru. S tím se potýkáme všichni od doby po pandemii. Spousta našich kolegů přišla v průběhu pandemie o zaměstnání a byli nuceni najít si jinou práci. Bohužel se jich velká část už netoužila do našeho oboru vrátit. Mladá generace úplně neprahne pracovat ve službách. Hlavní příčinu tohoto jevu vidím v tom, že výše platů v hotelovém oboru není na úrovni, na jaké by měla být.  A požadavky na personál jsou nemalé. Práce ve směnném provozu včetně víkendů a nočních směn, minimálně znalost dvou světových jazyků a samozřejmostí by měl být i proklientský přístup. A jestli jsem musela někdy určité pozice suplovat? No jeje. ? Recepční, servis na snídaních, také jsem občas zaskočila k myčce, nebo suplovala práci pokojské.

Jaký přínos vidíte v osobním zapojení se do dění v hotelu, například formou zmíněného suplování? Pozorujete v této oblasti nějaký efekt na soudržnost týmu?

Ohromný, vždyť kdo jiný, než vedení hotelu by měl jít ostatním zaměstnancům příkladem? Ukázat jim, že je jejich oporou a nebojí se přidat ruku k dílu. Osobně toto vnímám nejen jako pomoc týmu, ale i jako skvělý zdroj motivace. V neposlední řadě máte jasný přehled o tom, jak funguje, anebo také nefunguje, provoz. ?

Jaké jsou Vaše pracovní cíle v tomto roce?

První věc, která mě napadla jako odpověď na tuto otázku, je „splnit budget“ ?Ale samozřejmě toho mám v plánu více. Prioritou pro mě je osobní rozvoj zaměstnanců. Konkrétní cíle jsme společně již nastavili a já se budu maximálně snažit o to, abychom je všechny společně splnili.

Dalším cílem je neustále zvyšovat spokojenost našich hostů, ať už z hlediska kvality ubytování, tak i servisu.

A v neposlední řadě bych si opravdu moc přála, aby se hotel Innside Prague zapsal do povědomí místních jako skvělé místo k setkávání. Máme velmi pěkný bar s patiem, který úplně vybízí k posezení u kávy, vína nebo koktejlu s přáteli či obchodními partnery. Je to krásné a pohodové místo v samém centru Prahy.

Všichni jste srdečně zváni a budeme se těšit na Vaši návštěvu. ?

Nechte se inspirovat

Dostávejte novinky a dávku inspirace z kongresové Prahy díky našim měsíčním newsletterům. Nebo navštivte náš archiv.