Praha ukazuje organizátorům konferencí nové možnosti
Praha se koncem roku 2020 stala prostřednictvím organizce Prague Convention Bureau spoluzakládajícím členem nové Hybrid City Alliance zabývající se poradenstvím ohledně plánování multi-hubových hybridních eventů. Ty v sobě pojí jak reálnou účast delegátů v několika místech konání akce, tak vzdálené připojení dalších účastníků prostřednictvím virtuálních platforem. Od svého založení, za nímž kromě Prahy stála Ottawa, Haag a Ženeva, se aliance rozrostla na stávajících 17 členských destinací pokrývajících 6 kontinentů. Nyní Hybrid City Alliance vydává zcela nový whitepaper s názvem „Your Ultimate Guide to Multi-City Hybrid Events“ (Průvodce plánováním multi-hubových hybridních akcí), který poslouží všem organizátorům akcí jako příručka pro plánování hybridních multi-hubových akcí.
Kongresový průmysl, odvětví cestovního ruchu zaměřené na pořádání kongresů, konferencí a korporátních akcí, doznal v posledním roce vlivem pandemie onemocnění COVID-19 značných změn. Jednou z nich byla i nutnost okamžité reakce na restrikce, které znemožnily osobní setkávání lidí nejen v ČR, ale po celém světě. „Tato bezprecedentní situace zapříčinila raketový rozvoj virtuálních forem setkávání. Ty v menší míře existovaly i před vypuknutím pandemie, ale až nyní se dostaly do popředí a předpokládáme, že i nadále budou hrát významnou roli v nabídce každé kongresové destinace,“ vysvětluje Roman Muška, ředitel Prague Convention Bureau, a pokračuje: „Praha, jakožto jedna z TOP 10 kongresových destinací světa, ani v tomto ohledu nezaspala. Spolu s dalšími městy jsme využili potenciálu, který jsme už v době nejtvrdších lockdownů spatřovali v propojení živých tzv. onsite akcí s těmi virtuálními a proaktivně jsme začali budovat poptávku po hybridních akcích, které jsou podle nás budoucností kongresového průmyslu nejen v Praze. Konkurenční výhodou české metropole je v tomto ohledu dozajista připravenost jak místních poskytovatelů audiovizuálních služeb, tak kongresových center a hotelů. Ti všichni se poměrně záhy po vypuknutí pandemii spojili a vytvořili komplexní nabídku online eventů vysílaných z nových virtuálních studií, která jsou uzpůsobená i pro hybridní akce. Právě těch již v české metropoli několik úspěšně proběhlo.“
Organizace hybridních eventů, obzvláště pak takových, které probíhají v několika destinacích zároveň, může i pro zkušené organizátory akcí představovat značnou výzvu. Hybrid City Alliance proto na základě čtyř uskutečněných workshopů s klienty, organizátory akcí a dalšími dodavateli služeb, sestavila whitepaper, který:
- definuje hybridní multi-hubové eventy a to, co obnáší jejich plánování a organizování;
- osvětluje benefity a výzvy, které hybridní eventy přinášejí, a pomáhá tak organizátorům akcí rozhodnout se, ke kterému typu eventu se přiklonit;
- poskytuje užitečné rady a nápady, jak efektivně zorganizovat co nejúspěšnější hybridní event;
- se zaměřuje na udržitelnou stránku hybridních eventů;
- klade důraz na bezpečnost eventů, a to především s ohledem na aktuálně stále probíhající pandemii.